Červenec 2011

Z čehopak mě bolí bříško?

25. července 2011 v 21:19 | Aaliz |  Jídelníčky a tak
Ahoj,

nějak navzodry předsevzetím nestíhám jídla vážit a počítat kalorie. Takže jídelníček dnešního dne jen pro představu:

snídaně: malá miska sladkých cereálií (takové ty zapečené) s mlékem, jogurt
svačina: nic (měla jsem brzký oběd - cca v 11:30)
oběd: hodně makrely nebo tresky (skoro dvojitá porce, ale tu rybu jsem nepoznala :-D) s bulgurem (trochu) a jednou mrkví
svačina: 2 nektarinky
II. svačina: obložená kaiserka šunkou (2 plátky) a trochou (cca 30g) camemberta light
odpoledne: 1 hořická trubička (dobře mi tak, po tý mi je stále špatně, asi byla nějaká stará, dala jsem si jí v kavárně ke kafíčku)
večeře: půlka nízkotučnýho tvarohu se skořicí.

Pití: 1,5 litru vody obyč, 0,4l zeleného čaje, 2 malá pressa, 2dl pomerančového džusu

Jak na to tak koukám, dokud jsem to nezapsala tak mi přišlo, že jsem jedla lépe :-( Ta trubička tam nemusela být, taky je mi z ní špatně :-( Ty dvě nektarinky po obědě taky nemusely být, příště je šoupnu před oběd. Tu kaiserku jsem měla cca v 16hod, takže ještě teď dlabu tvaroh. Snad ten dnešek alespoň trochu zachrání :-(

Jinak dnes jsem si koupila karimatku a foťák na můj trek na Ukrajinu, odjíždím už ve čtvrtek :-) Taky jsme se s přítelem dohodli na puťáku na kolech na předposlední prodloužený víkend v srpnu, takže spolu se soustředěním to mám celkem akčně nabitý.

Zítra ráno jdu od sedmi ráno na spinning, už to mám rezervovaný a zaplacený, jinak bych se nedokopala.

Až zprovozním novej foťák, hodím sem fotku mé postavy.

Hubnutí zdar!

Aaliz

Momentka ze Stromovky

23. července 2011 v 21:31 | Aaliz |  Hubnoucí sporty
Takhle blbnou šermíři, aneb pohled na Aalizin zadek, který musí pryč :-)

Jinak dnes ráno váha 78,1 (-1,2kg)!!!!


Dnešní ráno

23. července 2011 v 9:19 | Aaliz |  Jídelníčky a tak
Dobré ráno,

včera večer jsem se vybulila, tak je mi dnes líp. Za chvíli jdu s kamarádama šermovat do Stromovky, tak jsem si hned dala poctivou snídani, abych měla energii na celé dopoledne :-)

Jogurt Holandia + ovesné vločky + dvě broskve + skořice : 279 kcal 8,9bílkovin 49,6 sacharidů 5,6 tuků

Byla z toho moc dobrá kaše. A ty broskve jsou tam proto, že už začínaly hnít, tak jsem je krapet okrájela a ohřála.

Během dne si musím koupit ten tvaroh, včera jsem byla v Tescu a zjistila jsem, že nejlevnější jim tam stojí 17Kč, přitom v Lidlu stojí bežně kolem 12Kč a někdy i míň.

Oběd plánuju až později odpoledne, ale asi to bude šopský salát. Mám v ledničce totiž takový ty roztomilý žlutý a červený rajčátka :-) A vypadá to, že počasí se umoudřilo a začíná být letně, tak te salát mi zvedne náladu :-)

Večer jsem hodím celej jídelák, ať můžete obdivovat :-D

Hezký letní den,

Aaliz.

Psychika :-(

22. července 2011 v 21:17 | Aaliz |  Nový začátek
Ahoj,

už jsem se nějakou dobu neozvala, vím. Nedrží se mi dodržovat zdravé jídelníčky, svůj podíl na tom má psychika.

Mám problémy s mámou a tím, že na mě dělá dluhy. Tátu už tři roky nemám. V práci si jeden analytik ze mě dělá svojí osobní asistentku a konsoliduju mu tam výroční zprávy, přestože mám být jen podpora administrátorů. Když mu vysvětlím, že konsolidace neumím, tak mi pošle odkaz na diplomovou práci o 100 stránkách, že tam mám příklad jak se to dělá. Mezitím mi na stole přibývá moje normální práce. Mám pracovní úvazek na 20hod/týden a trávím tam skoro plnej úvazek. Neklape mi vztah s přítelem.

Možná se to někomu zdá pitomý, měla bych být ráda, že mám alespoň mámu. Taky mám práci a mám co jíst, i když skloubit práci se školou není jednoduchý. Jsou na tom lidi mnohem hůř než já, přesto brečím jako malé dítě a ptám se, čím jsem si to všechno vysloužila.

No a do toho jsem se teď tři dny přežírala!

Chjo, snad zítra bude líp.

Jo, měla jsem k obědu tuňáka, ale odpoledne jsem do sebe cpala sladký cereálie. Od zítřka se budu zase snažit, ale fakt mám nervy nadranc, myslet na to, že bych si měla dát sváču, mi prostě nejde.

Aaliz

Tvarohová příšera aneb bilance 2.dne

18. července 2011 v 18:17 | Aaliz |  Jídelníčky a tak
Ve spojitosti s dneškem mě tvarohová příšera dostihla dvakrát.

Zjistila jsem, že abych dodržela ty příšerný hodnoty bílkovin, tak už asi čtvrtý den v kuse do sebe hrnu tvaroh. Moc masu totiž neholduju (ne nebojte! nejsem zapřisáhlý vegetarián, jen mi jeden biftek do měsíce bohatě stačí, na další prostě nemám chuť... ) a tak papám tvaroh. Začíná se mi přejídat, zatím to kombinuju s banánem a skořicí, možná to zkusím ukuchtit i na slano, třeba s česnekem a okurkou, to by mohlo být něco jako "tzatziky extra protein light".

Dále jsem byla dnes na masáži. Samozřejmě v rámci hubnoucí procedury, tělo přece potřebuje mezi sportovními dny pročistit :-) ! Vše bylo ok do chvíle, kdy postarší masér hbitě hnětoucí můj celulutidovej zadek prohlásil, že bych měla chodit víc na sluníčko, že jsem prý bílá jak tvaroh!

Dnešní jídelníček:
7:30 ovesné vločky a mléko
10:00 jogut Klasik a müsli tyčinka Fit (tu jsme tam nacpala jen abych nejedla moc málo)
12:15 aljašská treska s kuskusem a mrkví (excelentní rybička a hnusnej kuskus, viz níže)
17:00 jablko
18:00 tvaroh s mlékem, banánem a skořicí.

Nějak později v noci, pokud nebudu spát, tak mám připravenej jeden syreček na zahnání chuti, což jsou jen bílkoviny, tak to sem nepočítám.

Suma sumárum 988kcal 77,5 bílkovin, 126,4 sacharidů, 10,9 tuků

Nejvíce mě potěšilo to, že jsem dodržela bílkoviny a tuky srazila na třetinu toho, co jím normálně. Takhle kdybych jedla každý den, tak za půl roku se budu schovávat za špejlí :-D

Ale abych se jen nechválila. Mezi obědem a svačinou jsem měla celkem velkou pauzu (kvůli tý masáži), šlo by tam vrazit nějaký menší jídlo. Dále jsem pomrvila ten kuskus. Nejsem sice nějakej extra talent na vaření, ale jak jsem zvládla z kuskusu udělat hmotu, která se dá krájet, je mi záhadou. Dále si musím vytknout, že jsem moc nepila (max 1,5 litru včetně kafe), což hodlám zítra napravit!

Mějte se hezky,

Vaše Aaliz

Běh s bouřkou v zádech

17. července 2011 v 21:32 | Aaliz |  Hubnoucí sporty
Dneska jsem se rozhodla, že vyjdu ze svého naklizeného doupěte a vyvětrám trochu hlavu.

Hodila jsem si do MP3 hudbu na 30 min a vyrazila do parku. Byl krásný vzduch, foukal dost silný vítr (každou chvíli mohla začít pořádná buřina), takže jsem se moc nepotila. V uších mi duněla kapela Sabaton a Nightwish, takže jsem si s tím potemnělým nebem přišla tak nějak... jak to říct... osudově. Měl jsem moc dobrý pocit.

Když jsem už za sebou měla asi dvacet minut běhu, pár přiblblých poznámek od místní povalujícící se mládeže, tak jsem si vyndala jedno sluchátko, abych se slyšela jak dýchám. Funěla jsem jak lokomotiva! Ne, mnohem hůř. Tedy, ne, že bych nemohla popadnout dech, prostě jen bojuji se svými astmatickými plícemi a nedokážu běhat, pokud je poslouchám, protože to vrzání a chrčení je strašný. A to jsem neběžela nijak rychle. Budu na tom muset zapracovat, víc kontrolovat dech a neponořit se tolik do tý hudby.

Mezitím se vítr stále zvedal a zvedal, mně dohrávala poslední písnička a tak jsem s dobrým pocitem přemýšlela, že bych si dala ještě pět minut. V tu ránu slyším hrom. Poletující pytlík mě udeřil do obličeje, což taktéž pobavilo místní výrostky, a zablesklo se. Tak jsem to raději vzdala, pozítří jdu s kamarádkou na tatarák, a tak si ten večer budu muset zase zaběhat.

Jinak dneska jsem snědla cca 1500Kcal, 83g bílkovin, 213g sacharidů a 33g tuků. Žádnej zázrak, ale alespoň jsem zvedla zadek a šla běhat a ty hodnoty bílkovin jsou taky ok.

Vaše Aaliz

Bilance 1. dne

17. července 2011 v 8:27 | Aaliz |  Jídelníčky a tak
Takže, včera se mi celý den dařilo krásně jíst, docela jsem zvládla i přísun bílkovin, ovšem zase tuků bylo mnohem víc přestože jsem nic extra tučného mimo toho uzenýho lososa neměla. Obzvlášť se musím pochválit za ten oběd. Měl přímo vzorové hodnoty a zasytil mě a moc dobře jsem to okořenila:-) Jen večer okolo osmé mě přepadla chuť na sladké :-/ (jedla jsem žitný chleba s marmeládou). Holky, co už zhubly říkají, že tělo si musí zvyknout na stabilní příjem živin po celý den a potom tyhle výpadky už mít nebudu. Doufám. Pro jistotu dojedu nakoupit a koupím si extra hořkou čokoládu.

Takže:

8:00 350ml mléka + 10g Caro 194 kcal, 11,7Bílkovin 24,8Sacharidů 5,3Tuků
9:00 30g žitného chleba + 16g sýru 150kcal , 8,1B 16,1S 5,7T
11:00 12g vloček + 38g bílý jogurt 65kcal, 1,8B 8,8S 2,2T
12:00 70g Pangasius, 54g žitný chleba 263kcal, 16,8B 35,2S 5,8T
50g mrkev, 35g rajčátka
15:30 losos uzený 50g + 23g ž. chleba
17:30losos uzený 50g + 23g ž. chleba 477kcal, 33,5B 24S 19,8T

večer dvě jablka 151kcal, 35S

a ty chlebíky s marmeládou, netuším, kolik toho mohlo být, odhadem 500Kcal (raději budu pesimista)

takže celkem:
1300kcal (+500kcal, kdyby nebyl výpadek večer, mohlo to být fajn), 72B 145S 39T

Poučení pro příště: Večer se nedožírat, sníst jen jedno jablko, pokud bude nouze, a zkusit nahradit lososa, je neuvěřitelně tučný, zdvojnásobil mi denní příjem. A jak tak koukám, jsem závislá na chlebu. Odteď ho budu jít maximálně do tří hodin odpoledne!

Každopádně dnes ráno jsem si stoupla na váhu a měla 79,0kg (-0,3kg), přecejen jsem včera jedla mnohem lépe, než jsem zvyklá, tak doufám, že to není jen nějaký hormonální výkyv :-) A taky se na tom podepsalo asi tříhodinové gruntování bytu po malování. Večer jsem nebyla běhat, jen jsem se válela na gauči a pozorovala ten nablýskaný byt :-)

Ještě jsem si kontrolovala příjem obyčejné vody (piju ji vychlazenou s plátky citrónu, obyčejnou nejsem schopná ve větším množství pozřít) a bylo to skoro 3 litry!!! (plus jsem ještě měla malý kafe a to Caro ráno) Takže brzy zamávám své neoblíbené myšelince, vyplavím ji vodou :-D

Vaše Aaliz

1.den

16. července 2011 v 10:41 | Aaliz |  Nový začátek
Takže, krutá pravda:

Je mi 22 let, vážím 79,3kg při výšce 170cm. BMI mám 27,4, což už je nadváha, sice ne těžká, ale stejně je to nadváha. Podle výživové poradkyně bych měla mít 63kg (BMI 21,8). Neberu ty čísla zas tak absolutně, protože se celkem dost hýbu, takže svaly nějaký mám, prostě jsem se na tuhle váhu vyžrala hlavně během zkouškových období, kdy skoro nevylejzám z bytu a cpu se kofeinem, sušenkama a pořádnej oběd jsem si líná udělat.

Moje míry: 95 - 79 - 113

Taková ta "myšelinka" pod pupíkem mě rozčiluje asi nejvíc a ta má 101 cm.

Podle tabulek jím málo bílkovin. Při své výšce/váze bych měla sníst 78g bílkovin, 19g tuků a 132g sacharidů v dny, kdy nesportuji. Odpovídá to asi 1020Kcal. Pokud sportuji, mám přidávat bílkoviny a sacharidy. Zjistila jsem, že je opravdu hodně těžké dodržet zvlášť ty hodnoty bílkovin, obyčejně sním mnohem víc tuků a mnohem méně bílkovin, ty sacharidy se dodržují asi nejlépe.

Takže, zítra sem hodím dnešní jídelníček s nutričními hodnotami. Možná si půjdu večer zaběhat, chodím na 20 min. Za týden sem hodím znova své míry a váhu, snad bude alespoň o trochu nižší.

Vaše Aaliz.

Spinning

16. července 2011 v 10:03 | Aaliz |  Hubnoucí sporty
Co to spinning je? Podle tetičky Wiki je to "skupinové cvičení na stacionárním kole, provozované s hudbou podle metodiky firmy Mad Dogg Athletics Inc. Stacionární kolo se v tomto cvičení označuje Spinbike či Spinner"

Ani já jsem z této formulky nebyla příliš moudrá. Tak jsem se nechala dokopat kamarádkou (doporučuji si v začátcích sportování najít nějakou spřízněnou duši, člověka to motivuje) a zkusila to.

Nejprvě se řešil technický problém, kam vlastně jít? Rozhodla jsem se pro studio Fanatic na Náměstí Míru, protože je jen pro ženský a 95% instruktorů jsou taktéž ženy, takže nehrozilo, že by nějakej vysportovanej chlap kriticky hodnotil můj výkon. Taky tam mají hodiny pro začátečníky, kdy vám instruktorka nastaví kolo (pokud ji upozorníte, že jste na první hodině) a poradí.

Prvním překvapení bylo, že spinning není moc levná záležitost, i s nabitou členskou kartičkou mě jedna hodina vyšla na 105Kč. Ale co, nebudou tam ti chlapi a mají ty začátečnický hodiny, což jsem jinde poblíž centra Prahy neviděla.

První hodina byla utrpení. Ne, že bych nestíhala... No, dobře, funěla jsem jak lokomotiva, ale mám pro vás pár tipů, na co se připravit a na co si dát pozor:

- vemte si s sebou boty buď ty speciální na kolo, nebo s opravdu pevnou podrážkou! Protože nohu do těch šlapek prostě přivážete a šlapku nemáte uprostřed nohy (jak je to obvyklé, když jedete na normálním kole), ale tady zabíráte přední polovinou chodidla. Já sama jsem měla takové obyčejné kecky a na konci hodiny jsem přesně cítila, v jakých místech byla jaká část šlapky, přišlo mi, že ji mám do chodidla vypálenou.

- vemte si s sebou dva ručníky! Jeden na osprchování (opravdu se budete hodně potit) a druhý na řídítka kol, mně osobně se dost potí dlaně a občas mi ruce klouzaly po řídítkách. Nebo si vemte cyklistické rukavice.

- nevím jak to máte vy, ale já během hodiny spinningu pila jak velbloud. Půllitrovka mi nestačila!

- nestresujte se tím, že instruktorka říká "mírná zátěž" nebo "vysoká zátěž" a vy beznaděně kroutíte tím kolečkem ve snaze přijít na to, jestli je tahle zátěž ještě ok nebo ne. Na spinneru schválně nejsou nějaká čísla nebo tak, je to prostě o tom, kolik VÁM OSOBNĚ přijde, že už máte střední nebo vysokou zátěž. Je to jen na vás, nenechte se stresovat.

Tak, už bych mohla přikročit k nějaké té teorii, což?

Nepotřebuje znát žádné sestavy, jezdí se jen na tři způsoby. Buď sedíte v sedle, ruce opřené o půlruh řídítek (tzv. jednička), nebo v kole stojíte (running nebo tzv. dvojka) nebo simulujete výšlap do kopce, ruce máte na nejpřednější části řídítek a zadek lehce zvednutý nad sedlo (tzv. trojka). Nic těžkého. Dále se tyto pozice kombinují (tzv. skoky aj.).

Když jsem se trochu ve spinningu otrkala, začala jsem chodit na normální hodiny. Zjistila jsem, že na krajích Prahy se spinninguje podstatně levněji (s nějakou tou členskou slevou i za 70 - 80Kč/hod) a navíc: chlapi jako instruktoři sice méně chválí, ale pokud už ze sebe něco vyhrknou, můžete si být jistí, že je to myšleno opravdu jako pochvala, nejen jako motivační lež :-) A navíc se na ně lépe dívá a člověk se víc snaží.

Teď chodím na spinning asi jendou týdně, chtěla bych se dokopat na dvakrát, ale znáte to. Každopádně prý se spinningem pálí něco mezi 400 - 600 kcal/hod, takže je to rozhodně mnohem víc než nejrůznější aerobiky apod. Navíc nemusíte znát žádnou sestavu a nehrozí, že vy se budete točit doprava a celý sál doleva:-)

A to důležité na konec: HUBNOUT NEBUDETE TAK, ŽE SE ZNIČÍTE A BUDETE SE SNAŽIT JET TAK RYCHLE JAKO INSTRUKTORKA. JEĎTE TAK, ABYSTE BYLY ZADÝCHANÉ, ALE MOHLY CELKEM V POHODĚ MLUVIT. PROTOŽE JEDINĚ TAK JSTE V TZV. AEROBNÍ ZÓNĚ A VAŠE TĚLO PO NĚJAKÉ DOBĚ ZAČNĚ PÁLIT TUKY!

Nový začátek

16. července 2011 v 9:32 | Aaliz |  Nový začátek
Ahoj!

Hubnutí je oblíbené téma mnoha časopisů, internetových stránek, dámských diskuzí u kafča atd :-) Sama jsem přečetla nespočet článků o tom, jak rychle a bezbolestně zhubnout, vyzkoušela nějaké "zázračné" kokteily apod. pitomosti, jejichž jediným důsledkem bylo zhubnutí mé peněženky.

Rozhodla jsem se, že toho už mám dost. Pořídila jsem si kuchyňskou digitální váhu, začala si vést nutriční hodnoty potravin v excelovské tabulce, zašila dávno roztrhané legíny na sport a vrhla jsem se na sport.

Pokud budete hubnout se mnou, dejte vědět, napiště komentář, dejte mi rady a doporučení!

Vaše Aaliz