Spinning

16. července 2011 v 10:03 | Aaliz |  Hubnoucí sporty
Co to spinning je? Podle tetičky Wiki je to "skupinové cvičení na stacionárním kole, provozované s hudbou podle metodiky firmy Mad Dogg Athletics Inc. Stacionární kolo se v tomto cvičení označuje Spinbike či Spinner"

Ani já jsem z této formulky nebyla příliš moudrá. Tak jsem se nechala dokopat kamarádkou (doporučuji si v začátcích sportování najít nějakou spřízněnou duši, člověka to motivuje) a zkusila to.

Nejprvě se řešil technický problém, kam vlastně jít? Rozhodla jsem se pro studio Fanatic na Náměstí Míru, protože je jen pro ženský a 95% instruktorů jsou taktéž ženy, takže nehrozilo, že by nějakej vysportovanej chlap kriticky hodnotil můj výkon. Taky tam mají hodiny pro začátečníky, kdy vám instruktorka nastaví kolo (pokud ji upozorníte, že jste na první hodině) a poradí.

Prvním překvapení bylo, že spinning není moc levná záležitost, i s nabitou členskou kartičkou mě jedna hodina vyšla na 105Kč. Ale co, nebudou tam ti chlapi a mají ty začátečnický hodiny, což jsem jinde poblíž centra Prahy neviděla.

První hodina byla utrpení. Ne, že bych nestíhala... No, dobře, funěla jsem jak lokomotiva, ale mám pro vás pár tipů, na co se připravit a na co si dát pozor:

- vemte si s sebou boty buď ty speciální na kolo, nebo s opravdu pevnou podrážkou! Protože nohu do těch šlapek prostě přivážete a šlapku nemáte uprostřed nohy (jak je to obvyklé, když jedete na normálním kole), ale tady zabíráte přední polovinou chodidla. Já sama jsem měla takové obyčejné kecky a na konci hodiny jsem přesně cítila, v jakých místech byla jaká část šlapky, přišlo mi, že ji mám do chodidla vypálenou.

- vemte si s sebou dva ručníky! Jeden na osprchování (opravdu se budete hodně potit) a druhý na řídítka kol, mně osobně se dost potí dlaně a občas mi ruce klouzaly po řídítkách. Nebo si vemte cyklistické rukavice.

- nevím jak to máte vy, ale já během hodiny spinningu pila jak velbloud. Půllitrovka mi nestačila!

- nestresujte se tím, že instruktorka říká "mírná zátěž" nebo "vysoká zátěž" a vy beznaděně kroutíte tím kolečkem ve snaze přijít na to, jestli je tahle zátěž ještě ok nebo ne. Na spinneru schválně nejsou nějaká čísla nebo tak, je to prostě o tom, kolik VÁM OSOBNĚ přijde, že už máte střední nebo vysokou zátěž. Je to jen na vás, nenechte se stresovat.

Tak, už bych mohla přikročit k nějaké té teorii, což?

Nepotřebuje znát žádné sestavy, jezdí se jen na tři způsoby. Buď sedíte v sedle, ruce opřené o půlruh řídítek (tzv. jednička), nebo v kole stojíte (running nebo tzv. dvojka) nebo simulujete výšlap do kopce, ruce máte na nejpřednější části řídítek a zadek lehce zvednutý nad sedlo (tzv. trojka). Nic těžkého. Dále se tyto pozice kombinují (tzv. skoky aj.).

Když jsem se trochu ve spinningu otrkala, začala jsem chodit na normální hodiny. Zjistila jsem, že na krajích Prahy se spinninguje podstatně levněji (s nějakou tou členskou slevou i za 70 - 80Kč/hod) a navíc: chlapi jako instruktoři sice méně chválí, ale pokud už ze sebe něco vyhrknou, můžete si být jistí, že je to myšleno opravdu jako pochvala, nejen jako motivační lež :-) A navíc se na ně lépe dívá a člověk se víc snaží.

Teď chodím na spinning asi jendou týdně, chtěla bych se dokopat na dvakrát, ale znáte to. Každopádně prý se spinningem pálí něco mezi 400 - 600 kcal/hod, takže je to rozhodně mnohem víc než nejrůznější aerobiky apod. Navíc nemusíte znát žádnou sestavu a nehrozí, že vy se budete točit doprava a celý sál doleva:-)

A to důležité na konec: HUBNOUT NEBUDETE TAK, ŽE SE ZNIČÍTE A BUDETE SE SNAŽIT JET TAK RYCHLE JAKO INSTRUKTORKA. JEĎTE TAK, ABYSTE BYLY ZADÝCHANÉ, ALE MOHLY CELKEM V POHODĚ MLUVIT. PROTOŽE JEDINĚ TAK JSTE V TZV. AEROBNÍ ZÓNĚ A VAŠE TĚLO PO NĚJAKÉ DOBĚ ZAČNĚ PÁLIT TUKY!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama